Interviurile media comparate cu American Idol

How media interviews are like American Idol

Am citit zilele trecute un articol foarte interesant despre cum interviurile media sunt comparate cu concursurile tip American Idol sau X Factor și așa mai departe. Și spunea acolo în felul următor, ori iubești acest  fel de emisiuni ori le urăști, dar ideea este că au scos în evidență  publicului care iubește muzica niște oameni foarte talentați, care dacă nu apăreau la televizor rămâneau în obscuritate pentru totdeauna. Dar pe de altă parte au fost unii care au apărut în acest fel de emisiuni și au fost unele dintre cele mai mari dezastre muzicale apărute la televizor. Acele sunete îngrozitoare scoase de tineri ătalent a căror părinți nu au avut curajul să le spună că sunt de toată jena. Ca și spectator stai acolo și vezi cum se desfășoară acea transgresiune acustică și te întrebi: „Cum a crezut acea persoană că ar fi calificată să se afle pe scenă?”

Acel articol  spunea că aceasta este analogia perfectă pentru interviurile media. Este perfect evident și pentru observatorul ocazional, care purtători de cuvânt sunt pregătiți cu adevărat să vorbească în fața la media și cărora nu ar trebui să le fie permis să se apropie  de reporteri.

Sigur, cei care excelează la acele emisiuni  au talent. Dar își și iau în serios talentul și âși fac timp să  exerseze. Același lucru este valabil și pentru interviurile media. Nimeni nu este născut să fie un super interviator. Este ceva care se învață, iar o modalitate să scurtezi acel drum de studiu este să investești în training de interviu media  foarte înalt.

Dacă recunoști valorile unui training media, ar trebui să te oprești din citit aici, dar dacă te crezi un comunicator înnascut care ar da gata intreviurile media, poate ai vrea să continui să fi atent. Cu riscul de a bate această analogie până la moarte, poate ai dori  să fi în loc echivalentul de relații media a lui William Hung (sau alții drăguți care au dat-o în bară rău de tot, doar vă uitați și voi destul pe youtube sau direct la emisiuni cu cele mai proaste prestații muzicale, după care concurentul spune: „dar cred că refrenul totuși l-am cântat bine”- numai că omule n-ai talent deloc)

Cu acestea în minte, în articol au fost prezentate patru motive de ce trainingul media ar fi o investiție pe termen lung:

1. Media influențează percepțiile asupra organizației tale: Chiar dacă îți place sau nu oamenii te vor judeca greșit pe tine și  compania ta bazat pe meritul citatului tău de 15 secunde. Și în era Google și YOutube, aceste lucruri nu sunt șterse niciodată. Trainingul media te poate ajuta să îți dai seama ce vrei să spui cu acele 15 secunde ale tale.

2. Puterea ta de acoperire  începe cu tine: Nu lăsa sarcina de acuratețe care iîți revine ție reporterului. Normal că iei sunt plătiți să aducă la cunoștiință fapte clare. Dar tu ești expertul ori ei nu te-ar mai fi chemat de la bun început. O greșeală foarte mare ar însemna o oportunitate pierdută. Sau chiar mai rău, ar putea crea o problemă pentru compania ta. Trainingul media te poate ajuta să îți mărești acuratețea în acest caz.

3. Ai dreptul să-ți spui povestea: Când începe acel interviu totul cade pe umerii tăi. Nimeni nu va veni în ajutorul tău. Trebuie să fi capabil să îți gestionezi interviul foarte efectiv și să-ți transmiți povestea tuturor. Trainingul media îți poate oferi ustensilele și disciplina necesară să realizezi aceste lucruri.

4.Practica îți îmbunătățește prestația: Acesta este un fapt care Kelly Clarkson, Carrie Underwood și alți câștigători de la American Idol sau X Factor îl știu deja. Și când vine vorba de practică, nu există alt mod mai bun de a se pregăti pentru interviurile media decât interviurile simulate care crează o parte din sesiunile de training media de calitate înalta.

Dacă  compania ta este una care trebuie să dea interviuri zilnic, ia în considerare beneficiile asociate cu acest tip de training și cum te poate ajuta el sa îți îmbunătățești puterea ta de acoperire media. Poți risca prea multe dacă îl ignori (reputația companiei tale și altele).

Întradevăr cred că un astfel de training ne-ar ajuta mult, câte nu sunt, dar unele poate sunt prea picante la preț și nu ne permitem, dar mai găsești și gratis poate dacă ai noroc, nu sunt sigură de asta, în orice caz poți face și altceva dacă vrei să-ți îmbunătățești abilitățile de comunicator, dacă nu ești înnăscut, poți citi cărți de specialitate, și poate să stai pe lângă cineva cu experiență care să te învețe dacă ai norocul acesta. Eu sunt optimistă, o să reușesc!:P

Acesta a fost primul meu post, sper că am reușit să vă atrag atenția. Pe curând!:)

Anunțuri

2 comentarii (+add yours?)

  1. Lucian Bureriu
    Oct 19, 2011 @ 18:25:16

    Este foarte interesant că toată lumea se preface a uita acea apariție grotescă a celui ce și-a pus microfonul la posterior, dând drumul imnului României. Cum urmăresc aceste emisiuni la San Francisco, juriul mi-a devenit simpatic. Problema e că America deja cunoaște semnificația numelui președintelui român, nume de poreclă, pe care ar fi trebuit să și-l schimbe, ajungând în fruntea statului. Dar nu se jenează, acest Traianus Flatulentius. Dacă avea alt nume, imnul n-ar fi fost terfelit, spre amuzamentul asistenței.//Ai un blog frumos, îți doresc succes,
    http://lucianbureriu.wordpress.com
    San Francisco, Ca.

    Răspunde

    • andralatcu
      Oct 19, 2011 @ 19:07:22

      O mulțumesc frumos, mă bucur că sunteți primul care vine cu comentarii, sunt chiar fericită, înseamnă că ceea ce scriu începe să fie citit. Si apropo de ce ați spus adevăr pur, nu știu dacă e ok să spun asta, dar meritam pe cineva mai bun și chiar se poate dar na , asta este, mai avem multe de învățat.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: