Decode

Droga5 New York a realizat pentru Microsoft  Bing  o campanie online superinteresantă cu titlul Decode Jay-Z, această campanie a fost premiată la Cannes Lions 2011.Campania a luat Grand Prix la secţiunea Outdoor.

Mai jos aveți prezentat studiul de caz al acestei campanii:

 

Brief

Motorul de căutare de la Microsoft, Bing a vrut să ajungă la un target mai tânăr şi să transforme tool-urile Search şi Maps în ceva mult mai relevant pentru acest target.

Strategie

Pentru a ajunge la cultura pop şi la target-ul ei, Bing s-a asociat cu lansarea cărţii auto-biografice a lui Jay-Z, numită “Decoded” şi le-a oferit fanilor un motiv întemeiat ca să folosească Bing Search şi Maps.

Creaţie

Echipa de creaţie de la Droga5 a pus pagini din autobiografia lui Jay-Z în spaţii media din lume, în locaţii relevante conţinutului cuprins în respectivele pagini. Au fost puse in billboards, staţii de autobuz şi metrou şi în alte spaţii media neconvenţionale: pe fundul unei piscine, pe o maşină etc. Fanii au putut merge pe urmele lui Jay-Z, aflându-i povestea pas cu pas, exact acolo unde ea a avut loc. Campania a acoperit 13 mari oraşe din America (“and abroad” se mai zice în studiul de caz, dar nu specifică unde anume).

Miezul campaniei a fost reprezentat de o experienţă digitală sub forma unui joc, construită cu ajutorul Bing Search&Maps: fanii puteau descoperi locaţia fiecărei pagini din carte, iar challenge-ul a fost să reconstituie digital întreaga carte. La finalul campaniei de o lună şi înainte să apară în magazine, cartea “Decoded” a lui Jay-Z fusese deja “decodată” de fani pe bing.com/jay-z.

Rezultate

  • Pagina de Facebook a lui Jay-Z a crescut, pe timpul campaniei, cu 1 milion de fani
  • Vizitele pe Bing au crescut cu 11, 7%
  • Cartea “Decoded” a fost, timp de 19 săptămână, New York Times Best Seller
  • timpul mediu (online engagement) petrecut în joc: 11 minute
  • bing.com a intrat în top 10 al celor mai vizitate site-uri
  • a avut o acoperire media de peste 1,1 bilioane de impresii în întreaga lume

Echipa care a lucrat la campanie:

Advertising Agency: Droga5, New York
Creative Chairman: David Droga
Creative Director: Neil Heymann, Duncan Marshall, Ted Royer, Kevin Brady, Nik Studzinski
Art Director: Jon Kubik
Copywriter: Spencer LaVallee, Adam Noel
Studio Artist: Chris Thomas
Photographer: Paul McGeiver
Designer: Jon Donaghy

Îmi place tare mult idea acestei campanii, o campanie de mare succes care a ajutat motorul de căutare Bing, nefiind la fel de popular ca și Google. Iar îm ceea ce privește cartea Decode Jay-Z,   îmi pare rău că nu am putut participa și eu :P, a fost un bun impuls de ai citi cartea lui Jay-Z și uriașa publicitate online, cred că și-a adunat și mai mulți fani decât avea. Poate dau și eu de cartea asta!!

Sursă


Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: