Relația Pr online – jurnalism online

Credeți că mai avem nevoie de relații publice acum cu apariția internetului sau a jurnalismului? Eu cred că da, mai ales că acum ambele există și online, poate mai mult online , și în ceea ce privește pr-ul, e nevoie de el tot timpul pentru că reputația unei organizații sau a unei persoane publice trebuie mereu menținută,pr-ul  online ține de comunitate, de social media, unde trebuie să fi mereu prezent.

Iar jurnalismul e nevoie și de el, articole trebuie scrise tot timpul, trebuie să aflăm informații zilnic. Ambele existând acum și online, există unele avantaje pentru jurnalism, informația circulă mult mai rapid, și mult mai multă informație apare în scurt timp gata să fie citită de pe internet decât apare în publicațiile clasice și la tv.

Deseori însă jurnalismul poate fi comfundat  cu ceea ce face un blogger, este un blogger un jurnalist, se poate spune așa? Poate în ceva  măsura da, dar un blogger poate fi și un relaționist. Nici nu mai ști ce să crezi, ideea este că se găsesc tot felul de articole demne de un jurnalist pe blogguri, dar aceia nu sunt jurnaliști, sau poate da…..oooof îi tare confuz, poate vă cer ajutorul să mă ajutați să lămuresc toate acestea!!!

Să vorbesc acum de relația dintre aceste două, pr și jurnalism, online sau nu.

Sursa pr-romania.ro

Relaţiile publice sunt un domeniu care se bazează pe transmiterea informaţiei către jurnalişti, indiferent că este vorba despre un  produs nou sau despre un eveniment. La rândul lor, jurnaliştii caută PR-ul  pentru noi materiale.

De exemplu:

„La Banca Transilvania, considerăm că PR-ul şi jurnaliştii fac parte din aceeaşi comunitate: a comunicatorilor. Un argument al acestei afirmaţii este faptul că, în PR avem valori similare cu cele ale presei: comunicarea şi adevărul. Iar publicul este, pentru ambele părţi, cel mai important, destinaţia mesajelor noastre. El este cel pentru care scriem, rescriem, ne documentăm, transmitem.
Pe piaţa informaţiilor, în care găsim cerere şi ofertă, <<mărfuri de lux>> sau exclusivităţi, colaborarea dintre cele două profesii asigură, mai presus de toate, un circuit fără de care societatea de azi – comunicantă, în primul rând – nu ar putea supravieţui”. (Laura Petrehuş, Şef Serviciu PR, Banca Transilvania)

Alte exemple ar fi toate marile companii care au nevoie de relaționiști au la rândul lor nevoie și de jurnaliști, ambii trebuie să colaboreze, relaționiștii le vând idei jurnaliștilor iar aceștia scriu despre compania pe care o reprezintă relaționiștii. Alte exemple concrete nu prea știu să vi le spun, voi cerceta, poate găsesc ceva, însă dacă știți voi ceva exemple exacte despre relația dintre pr online și jurnalism vă rog să mă anunțați, ar fi un mare ajutor să completez acest post. Mersi.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: