Managementul reputației

Ce este acesta? Este vorba de cum ești tu sau firma, organizația ta pecepută de ceilalți,  și vorbim aici nu numai în general, ci mai ales în mediul online.

Monica Muscă spune următoarele:

„Aşa cum imaginea ta în ochii celorlalţi depinde de o serie întreagă de factori, de zvonuri, de modul cum ceilalţi te privesc, la fel şi pe online, reputaţia ta trebuie gestionată cu atenţie pentru a te prezenta aşa cum îţi doreşti să fii perceput de ceilalţi.
Reputaţia este în mod clar un capital preţios, dificil de stabilit şi exigent. Pentru a avea o imagine realistă, în primul rând este necesar să te defineşti, să ştii cum te definesc ceilalţi, apoi să ştii clar cum ţi-ai dori să te vadă. Reputaţia unei organizaţii este influenţată în principal de cultura sa organizaţională, de forţa cu care comunică şi de integritatea managementului superior. Iar, în acest moment, Internetul este principala sursă de informare pentru oricine, în mod direct sau indirect.”

O să vă dau 2 exemple de gestionare a reputației în online.

Majoritatea dintre noi avem cont pe facebook, twitter, etc, și mai majoritatea ne tot punem poze de toate felurile, cu ce facem deobicei, ce stil de viață avem, toate acestea reies din imaginile postate, cum ne este descris profilul și ce fel de prieteni, da și aceasta. Acum dorim să ne căutăm un job, și aplicăm la diferite joburi, iar aceeia care se ocupă de selectarea persoanelor pentru respectivul job, normal că te vor căuta pe facebook, sau pe altă rețea de socializare, să vadă cu ce te ocupi, sau ce mai faci poate. Iar dacă tu ai cine știe ce imagini deocheate sau ceva ce nu s-ar preta să vadă acel om care selectează, există marea posibilitate să nu fi angajat, doar din acea cauză. Deci aveți grijă cum vă gestionați imaginea pe rețele de socializare.

Un alt exemplu este ce s-a întâmplat la Heaven Studio Timișoara, când o doamnă a fost nemulțumită de cum aceștia sau purtat cu ea:

„În Timișoara, în ultimele zile s-a invit o situație pe cât de neplăcută pe atât de interesantă, și care într-un fel sau altul implică societatea civilă și o ramură a PR-ului care în România este aproape inexistentă: managementul reputației. Povestea, pe scurt, sună așa – o femeie cu handicap locomotor, Lavinia Rausch a ajuns în clubul Heaven Outdoor joi seara unde a vrut să intre, dar  a avut loc un incident (versiunea ei – nu a fost lăsată să intre, versiunea clubului – femeia a plecat până a venit managerul la ușă ). Sâmbătă, femeia a revenit în club, de data asta alături de o echipă a celui mai puternic ziar local tion/agenda și a vrut să intre din nou în local. Din nou, aceleași două versiuni – angajații i-au spus femeii că nu e dotat pentru handicapați clubul -versiunea femeii, versiunea clubului fiind – angajații clubului susțin că datorită umplerii aproape de capacitate femeii i s-a transmis riscul unei accidentări involuntare, aceasta părăsind locația.”

Ideea este că această doamnă  a provocat ca problema aceasta să ajungă la bloggeri și pe rețele de socializare, care au discutat îndelung despre Heaven și imaginea acestuia care a fost în pericol în pericol se pare că, nu s-au ocupat cum ar fi trebuit de clienții lor. Mă gândesc că au fi rezolvat problema deja, din iunie 2011 când s-ar fi ivit aceasta. Mai multe despre această problemă de reputație găsiți aici.

Există multe posibilități și tactici cum să-ți gestionezi reputația în online și în afara ei dar mai ales online. Două ar fi să monitorizezi tot timpul ce se spune despre tine sau organizația ta în online și să fi tot timpul la curent cu ce face concurența.

Cristian Mezei- Managing Partner Advanced Ideas, explică într-o prezentare despre managementul online și ne dă căteva sfaturi cu privire la acesta.

cristianmezei-110414103436-phpapp02

Atât de la mine despre acest subiect, sper că vi s-a părut interesant, mie mi-a plăcut mult prezentarea lui Cristian, care vă invit să o urmăriți (dați click pe linkul de mai sus pentru a deschide prezentarea). În curând voi reveni cu posturi noi, până atunci enjoy pe ăsta!! 😛

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: